23 Şubat 2013 Cumartesi

Kadınlar, Sosyal Ağları Daha Yoğun Kullanıyor

Görünüşe göre sosyal medya sadece arkadaşları birbirleriyle bağlamakla kalmıyor, aynı zamanda satın alma eğilimlerini de artırıyor.

Araştırma şirketi Nielsen'in sosyal medya üzerine gerçekleştirdiği son çalışma, sosyal ağlar üzerinden gerçekleşen tüketim eğilimlerine ışık tutuyor. ABD ve öne çıkan diğer pazarlar özelinde gerçekleştirilen araştırma, sosyal medyanın tüketici davranışları üzerindeki etkisini gözler önüne seriyor.

Facebook, kullanıcıların burada harcadıkları dakikalar itibariyle diğer tüm portalları geride bırakıyor. Sadece Mayıs ayında mecrada harcanan 53.5 milyar dakika toplamda 101 bin yıla eşdeğer bir zamana karşılık geliyor.

İnternet Devi Yahoo, 17.2 milyar dakika ile Facebook'un ardından en fazla zaman harcanan ikinci portal oldu.

Araştırmaya göre 18-34 yaşlar arası kullanıcılar ve kadınlar sosyal ağları en yoğun kullanan kitleleri oluşturuyor.

Nielsen'in çalışmasında öne çıkan bazı tespitler şu şekilde sıralanıyor:

  • Sosyal ağlar ve bloglar, yüzde 25 ile Amerikalıların internette en fazla vakit geçirdikleri mecralar arasında yer alıyor.
  • Geçtiğimiz Mayıs ayında Facebook, burada harcanan 53 milyar dakika ile en fazla zaman harcanan web sitesi oldu.
  • Mikroblog platformu Tumblr, üye sayısını geçtiğimiz yıla göre 3'e katlayarak sosyal medyada kendisine yer sağlamayı başardı.
  • Sosyal medya kullanıcılarının yüzde 40'ı hesaplarına mobil cihazlar üzerinden erişerek bu yönde gelişen trendi gözler önüne seriyor.
  • 55 yaş ve üzeri kullanıcılar da ağırlıklı olarak sosyal ağ hesaplarına mobil internet üzerinden erişiyor.
  • Yetişkin sosyal ağ üyelerinin yüzde 70'i alışverişini internetten yapıyor.
  • Örnek olarak seçilen 10 ülkede yapılan analizler, sosyal ağlar ile blogların online ortamda en fazla vakit harcanan mecralar olduklarını ortaya koyuyor.




Raporda belirlenen bazı sonuçlar şu şekilde;

  • En Aktif sosyal networkcüler, 18-34 yaş grubundaki kadınlar
  • Erkeklerin en çok ziyaret ettikleri sosyal medya Linkedin ve Wikia
  • Zenci Amerikalıların en çok kullanıcısı olduğu sosyal network Twitter
  • Linkedin üzerindeki kullanıcıların eğitimi diğer sosyal networklerdeki kullanıcılardan yüksek
  • Amerikalı internet kullanıcılarının % 53,5'u Facebook kullanıyor (% 12,5 Google+)
  • Kullanıcılar sosyal networklere % 97 bilgisayarla, % 37 mobil telefonla, % 3 iPad ile ulaşıyor

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder