23 Şubat 2013 Cumartesi

Araştırma: Facebook Kullanıcıları Beğendikleri Markalara Sadık Kalıyor


Bir başka Facebook’ta kullanıcı davranışlarını konu alan araştırma ile daha karşınızdayız. Araştırma firması Chadwick Martin Bailey tarafından yürütülen çalışma, Facebook kullanıcılarının sosyal ağ üzerinde markalarla olan ilişkileri incelenmiş.
Araştırmada 1.491 yetişkine Facebook’ta beğendikleri markalar ile ilgili çeşitli sorular sorulmuş. Ortaya çıkan dikkat çekici sonuçlardan bazıları şöyle:
- Katılımcıların %34’ü beğendikleri markalarla Facebook aracılığıyla etkileşime giriyorlar. Bu oran Twitter için %4, LinkedIn için ise sadece %1.
- Facebook’ta en az bir markayı beğenmiş olan kullanıcıların, %33’ü 1-2 marka beğenirken, %25’lik kesim 3-4 marka beğenmiş. 10 ve üzeri marka beğenen kullanıcıların oranı ise %22.
- Bir markayı neden beğendikleri sorulan katılımcılar %58 ile o markanın müşterisi olduklarını sebep olarak göstermiş. Bu cevabı %57 ile ‘indirim veya kampanyalardan yararlanabilmek’ takip ediyor. %41’lik kısım ise o markayı sevdiklerini çevrelerine göstermek için ‘beğen’ düğmesine bastıklarını söylemişler.
- ‘Facebook’ta bir markayı beğenmekten vazgeçtiniz mi?’ sorusuna %75 oranında ‘hayır’ cevabı verilmiş.
- Ankete katılanların %51’i Facebook’ta bir markayı beğendikten sonra o markanın ürünlerine daha fazla ilgi gösterdiklerini söylemişler.
Görünün o ki Facebook, sosyal ağlar arasında açık ara müşteriler ile ilişki kurmak ve etkilemek için en ideal mecra. Facebook kullanıcıları markaları beğenirken cömert davranıyor ve beğenmekten de kolay kolay vazgeçmiyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder