30 Ağustos 2011 Salı

Marketler en çok kârı sivri biberden kazandı

TZOB’un yaptığı araştırmaya göre ramazanda üretici ile market fiyat farkının en fazla görüldüğü ürün sivri biber oldu.

Marketler en çok kârı sivri biberden kazandı

Türkiye Ziraat Odaları Birliği (TZOB) Genel Başkanı Şemsi Bayraktar, ramazan ayının başında ve sonunda yaptıkları araştırma sonuçlarına göre, hasat dönemi yaklaşan ve düşük rekolte beklenen ürünler ile büyük talep gören karpuzun dışında tüketici fiyatlarının aşırı derecede artmadığını bildirdi. Bayraktar, üretici ve market fiyat farkının en fazla görüldüğü 5 ürünün sırasıyla sivri biber, domates, patlıcan, salatalık ve limon olduğunu bildirdi.

FARK % 341’E ÇIKTI

Ramazanın son haftasında, üretici ve market arasındaki fiyat farkının yüzde 341’lere ulaştığının görüldüğünü ifade eden Bayraktar, ürün gruplarında ise bu oranın yaş sebze ve meyvede yüzde 341, kurutulmuş ürünlerde yüzde 240, baklagillerde yüzde 211, pirinçte yüzde 193’lere ve hayvansal ürünlerde yüzde 233’lere kadar çıktığının görüldüğünü kaydetti. Bayraktar’ın verdiği bilgiye göre, üretici ve market fiyat farkının en fazla olduğu ilk beş ürün sırasıyla sivri biber (yüzde 341), domates (yüzde 323), patlıcan (yüzde 300), salatalık (yüzde 275), limon (yüzde 245) oldu.

RAMAZAN SONU FİYATI ARTTI

2010 ramazan öncesi dana eti üretici fiyatları 15.92 TL/kg iken bu yıl ramazan öncesinde yüzde 12.6 azalarak 13.92 TL’ye geriledi. 2011 yılı ramazan ayının son haftasında ise dana eti üretici fiyatlarının yüzde 7.7’lik artışla 14.99 liraya yükseldiği görüldü.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder