28 Ağustos 2011 Pazar

Bayram için 515 lira bütçe ayırdık

Bayram için 515 lira bütçe ayırdık

MasterCard tarafından yapılan MasterIndex araştırmasına göre, Ramazan Bayramı için ortalama 515 lira bütçe ayırdık. Araştırma yüzde 83’lük kesimin bayram tatilini evde geçireceğini ve akraba ziyaretleri yapacağını ortaya koydu.
MASTERCARD tarafından gerçekleştirilen MasterIndex araştırmasına göre, bayram için bütçe ayıran yüzde 34’lük kesim, ortalama 515 lira harcayacak. MasterCard tarafından Türkiye’nin kentsel nüfusunu temsil eden 11 il merkezinde, bin kişi üzerinde Yöntem Araştırma’ya yaptırılan MasterIndex araştırmasına göre halkımızın yüzde 83’ü Ramazan Bayramı’nı evde geçirecek ve akraba ziyaretinde bulunacak. Araştırmaya göre halkın yüzde 66’sı Ramazan Bayramı için herhangi bir bütçe ayırmıyor. Kalan yüzde 34’lük kesim ise ortalama 515 liralık bütçe ayırdığını ifade ediyor. Bu rakam 2010 yılı Ramazan Bayramı’nda 456 liraydı. Bu oran yüksek gelir seviyesinde 600 liraya çıkarken, düşük gelir gruplarında 302 liraya geriliyor. Ramazan Bayramı için ayrılan bütçeye yaşlara göre bakıldığında, 30-44 yaş grubundakilerin ortalama 580 lira ile bayram için en fazla bütçe ayıran kesim olduğu görülüyor.
Bayram bütçeleri bölgesel bazda incelendiğinde de Ege Bölgesi’nde yaşayan halkın ortalama 724 lira ile en fazla bütçe ayıran, Güney Doğu Anadolu halkının ise 390 lira ile en az bütçe ayıran kesim olduğu dikkat çekiyor. Ramazan Bayramı harcamalarının ödemesini nasıl yapacakları sorulan katılımcıların yüzde 38’i kredi kartı ile yanıtını verdi. Katılımcıların yüzde 14’ü bayramda tatile çıkacaklarını ifade ederken, yüzde 3’lük kesim önce akraba ziyaretinde bulunup, ardından tatile gideceklerini, yüzde 1 ise önce tatile çıkıp ardından akraba ziyaretinde bulunacaklarını söylüyor. En fazla ‘tatile çıkacağım’ yanıtının yüzde 20 ile Marmara ve yüzde 19 ile Ege Bölgesi halkından geldiği görülüyor.
Gelir düştükçe, harcama artıyor
Ramazan ayı boyunca yapılan harcamaları da ölçümleyen MasterIndex Araştırması’na göre, Türk Halkı’nın yüzde 36’sının Ramazan ayında harcamaları arttı. Katılımcıların yüzde 7’si harcamaların azaldığını düşünürken, yüzde 57’si bir değişiklik olmadığını söylüyor. Yanıtlar gelir durumuna göre incelendiğinde ise gelir seviyesi düştükçe harcamaların arttığı görülüyor. Bölgesel olarak bakıldığında ise Doğu Anadolu bölgesi halkı yüzde 56 ile harcaması en çok artan bölge. Doğu Anadolu Bölgesi’ni ise İç Anadolu Bölgesi (yüzde 45) ve Karadeniz Bölgesi (yüzde 37) takip ediyor.
Araştırma katılımcılarının yüzde 84’ü Ramazan ayı boyunca özellikle süpermarket ve bakkal harcamalarının arttığını belirtiyor. Yüzde 11’lik kesim giyim, yüzde 8’lik kesim akaryakıt, yüzde 8’lik kesim ulaşım ve yüzde 6’lık kesim cep telefonu harcamalarının arttığını söylüyor. ‘Lokanta/restoran harcamalarım arttı’ diyen kesim yüzde 10’ken, diğer bir yüzde 10’luk kesim bu harcamalarının azaldığını söylüyor. Halkın yüzde 12’si de Ramazan ayında sinema, konser, eğlence harcamalarının azaldığını ifade ediyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder