28 Ağustos 2011 Pazar

TV, online alışverişe ilham veriyor

Televizyon seyrederken internette gezinmenin web'deki satışları artırdığı ortaya çıktı.


Deloitte ve GFK tarafından açıklanan bir araştırmaya göre, kullanıcıların yarısından fazlası TV izlerken web'de geziniyor. Kullanıcıların yüzde 45'i TV izledikleri bir esnada dijital alışveriş sitelerini ziyaret ediyor.
Sosyal medya sitelerinin popülaritesine rağmen 18-24 yaşlar arası kullanıcıların sadece yüzde 2 ya da 3'ünün alışverişlerini Twitter ya da Facebook aracılığıyla yaptıklarını belirtmeleri dikkati çekiyor. Bu grup kullanıcıların yüzde 20'si aldıkları ürünleri TV reklamları aracılığıyla bulduklarını belirtiyor.
Deloitte'in analizine göre, gıda olmayan ürünlerin yarıya yakınının (% 44) satın alınmasında internet araştırma kaynağı olarak kullanılıyor. Kullanıcıların satın alma eğilimlerine bakıldığında araştırmada birden fazla kaynağın kullanımının giderek arttığı görülüyor.
Deloitte yetkilisi Jolyon Barker, araştırma sonuçlarının perakendeciler için ciddi fırsatlara işaret ettiğini ve pazarlamada TV boyutunun önemsenmesi gerektiğini belirtiyor. Web erişimli TV satışlarının giderek arttığına dikkati çeken Barker, bunun reklamcılar açısından kritik bir faktör oluşturduğu değerlendirmesini yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder