28 Ağustos 2011 Pazar

GfK Ascent: Türkiye, İngiltere'de kan kaybediyor

Araştırmada, orta ve uzun mesafeli destinasyonların yüksek fiyatlı olması



İngiltere'de turizm endüstrisine yönelik araştırmalar yapan GfK Ascent tarafından gerçekleştirilen bir araştırma Türkiye'nin İngiliz pazarında yaşadığı kan kaybını ortaya koydu.
Pazar araştırmaları şirketi GfK Ascent tarafından yapılan bir araştırma, İngiliz pazarındaki ağustos ayına ait son satış grafiklerini ortaya koydu.
Yapılan son pazar analiz raporuna göre 13 Ağustos haftasındaki satışlarda bir önceki yıla göre yüzde 4'lük düşüş meydana gelirken, 20 Ağustos haftasındaki paket rezervasyonlarda ise yine bir önceki yıla kıyasla yüzde 6'lık keskin bir düşüş gerçekleşti.
Araştırmada, orta ve uzun mesafeli destinasyonların yüksek fiyatlı olması nedeniyle tüketicilerin kısa mesafeli tatillere yöneldiği belirtilirken, yaz dönemi kısa mesafeli destinasyonların satışlarının yüzde 8 arttığına da yer verildi.
TravelWeekly'de yayınlanan habere göre, yaz sezonunun kazanan destinasyonunun İspanya olduğuna dikkat çekilen araştırmada, Türkiye ve Mısır'ın 2010 yılına göre 100 bin rezervasyon kaybı yaşadığı belirtiliyor.
Araştırmaya göre, 13-20 Ağustos haftasında gerçekleştirilen rezervasyon fiyatlarında ise geçen yılın aynı dönemine göre artış yaşandı.
Buna göre, kısa mesafeli destinasyonlar 27 Pound, orta mesafeli destinasyonlarda 42 Pound, uzun mesafeli destinasyonlarda ise 52 Pound'luk artış meydana geldi.
GfK'nın araştırmasına göre Türkiye ve Mısır'ın İngiliz pazarındaki kan kaybı önümüzdeki seneyi de etkileyeceğe benziyor. Rapora göre her iki ülke de özellikle erken rezervasyonda düşüş yaşama riskiyle karşı karşıya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder