14 Kasım 2011 Pazartesi

Çocuk gelinler yaşadıkları dramı anlattı

Çocuk gelinler yaşadıkları dramı anlattı"Çocuk Gelinler" üzerine 54 ilde yürütülen araştırma, çocuk yaşta evlilikler kadar cinsel istismarla karışı karşıya kalan "çocuk yaştaki kızların" da can yakan hikâyelerini gün yüzüne çıkarıyor.
 
Çeyiz sandığına kilitli çocuklar anlattı
Bir yanda 14 yaşında okuldan alınıp 10 bin TL karşılığı 70 yaşındaki bir adama verilen çocuğun hikâyesi, diğer yanda "Hayatımda değiştirmek istediğim tek bir şey var, o da babam" diyen genç bir kızın öyküsü... Uçan Süpürge Kadın İletişim ve Araştırma Derneği'nin yürüttüğü projenin koordinatörü Selen Doğan. İşte oyuncağı elinden alınıp kocasının evine gönderilen çocuk gelinlerin ağızından yaşadıkları...
 
'GECE KORKUYORDUM, SANKİ BABAMDI' (VAN AYNUR)
"13 yaşında, herkes okula giderken 30 yaşında bir adamla evlendirildim. Şahsı gördüğümde sanki benim babam gibi geldi. Yanına yaklaşamıyordum, gece olduğunda çok korkuyordum, odasına bile giremiyordum. Cinsel ilişkiyi bile bilmiyordum."
 
'ERKEKLERİN ÖNÜNDE AYAĞA KALKMADIĞIM İÇİN DAYAK YEDİM' (DİYARBAKIR – ZEHRA)
"15 yaşında evlendim. Korkunç bir şey. Kız istendiği zaman derler ki yaşı küçük olsun, eğitelim. Mesela ben erkeklerin önünde ayağa kalkıldığını bilmiyordum. Bilmediğim için ilk tokadımı yedim. 16 yaşımda oğlumu kucağıma aldım. 23 yaşındaydım, eşim vefat etti. Hayatımda değiştirmek istediğim tek bir şey var, o da babam."
 
'KAYNANAM BENİ DÖVERDİ' (MERSİN-FATMA)
"10 yaşında gelin gittim Gaziantep'e. Fırına giderken çocuklar beni kovalar, 'Küçük gelin' diye bağırırlardı. Kaynanam döverdi. Ekmek vermezdi. Ekmek yaparken karnıma bıçak soktu. Sonra kapıyı kilitleyip çıktı."
 
'İLİMİZDE ERKEN EVLİLİK YOK GELMEYİN'
Uçan Süpürge Koordinatörü Selen Doğan, proje sırasında en çok çocuk yaşta evlilik konusunun meşrulaştırılmış ya da normalleştirilmiş olmasından sorun yaşadıklarını söylüyor. "İlimizde erken evlilikyok, boşuna gelmeyin," diyen vali yardımcısı, "Kızlarla oğlanlar ayrı sınıflarda ders görürse erkenevlilik önlenir" diyen sosyal hizmetler müdür yardımcısı, "15 yaşımdayken 30 yaşında biriyle evlendirildim, akşam olmasın diye dua ederdim" diyen kadın... "Onları unutamadım" diyor Doğan.
 
KADINLARIN YÜZDE 28'İ ERKEN EVLENİYOR
ODTÜ Kadın Çalışmaları Ana Bilim Dalı öğretim üyesi Yıldız Ecevit, çocuk gelirlerin en çok Orta Anadolu ve Doğu Anadolu'daki illerde görüldüğünü söylüyor. Hacettepe Nüfus Etütleri Enstitüsü'nün Türkiye Nüfus ve Sağlık Araştırması'na göre 18 yaşın altında evlenen kadınların oranı yüzde 28.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder