6 Eylül 2011 Salı

Negatif Yorumların Gücü Yeni Bir Araştırma ile Kanıtlandı


Boston merkezli halkla ilişkiler ve reklam ajansı Cone tarafından yayınlanan bir araştırma, müşterilerin gerçekleştirdiği negatif yorumların gücünü bir kez daha gözler önüne seriyor.
Haziran ayında 18 yaş ve üzeri 1054 ABDli tüketici ile gerçekleştirilen araştırmaya göre, 5 tüketiciden 4′ü negatif yorumlara dayanarak bir ürünü satın almaktan vazgeçebiliyor.
Araştırma katılımcılarının %89′u internette yer alan müşteri ürün yorum ve değerlendirmelerini oldukça güvenilir ve kuvvetli bir alışveriş kaynağı olarak gördükleri belirtilirken, tüketicilerin %87′sinin olumlu yorumlara dayanarak alışveriş yaptıkları iletiliyor.
2010 yılında olumsuz yorumlar nedeni ile alışveriş yapmaktan vazgeçebileceklerini belirten tüketici oranı %67 iken, bir senede bu oranda meydana gelen artış dikkat çekiyor.
Cone Başkanı Bill Fleishman, online içeriklerin tüketicilerin alışveriş alışkanlıkları üzerindeki etkisinin hızla arttığını belirtirken, günümüz pazarlamacıların ürün ya da hizmetleri ne olursa olsun müşterileri ile diyaloglarını pozitif bir hale getirmek için çaba sarfetmeleri gerektiğini iletiyor.
Mobil internet kullanımının ve online ürün içerik ve yorumlamalarına ulaşımın zaman içerisinde oldukça kolaylaştığına ve arttığına da değinen Fleishman, Amerikalı tüketicilerin araba gibi yüksek fiyatlı alışverişlerinde de müşteri yorumlarına verdikleri önemin artışına dikkat çekiyor.
Araştırmada, 2010 yılında belirtilen alandaki yorum takip oranı %72 iken, 2011′de bu oran %89′a yükselmiş olarak belirleniyor. Orta ya da düşük ücretli ürün satın alımlarında artışın bu kadar yüksek olmadığı da araştırma yetkilileri tarafından paylaşılıyor.
Core, araştırmasında ABDli tüketicilerin en güvenilir buldukları yorumların, ürünü daha önce kullanmış olan kesim (%69), ürün konusunda yetkili ve uzman kişiler (%60) olarak belirtiyor. Blog yazarlarının bu konudaki güvenilirliklerinin de hızla arttığı araştırmada paylaşılıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder