1 Eylül 2011 Perşembe

Hollywood, online reklamı sevdi

ABD eğlence sektörü reklama doymuyor. İnternet reklamcılığına her geçen gün daha fazla yer veren sektör firmalarının bu hevesi, yakın gelecekte 2 milyar dolara ulaşan bir pazar yaratabilir.

İnternet kullanımıyla ilgili araştırmalarıyla tanınan eMarketer, bu kez ABD'nin eğlence sektörünü gözlem altına aldı. Başta Hollywood olmak üzere sinema, müzik, televizyon ve video oyunları firmalarının baz alındığı araştırma, bu sektörün hedef kitleye ulaşmak için online reklamcılığa yaptığı yatırımı da gözler önüne serdi.

Araştırmaya göre 2009 sonunda 1 milyar dolar barajının altında olan sektörün online reklam harcamalarının içinde bulunduğumuz 2011 sonunda 1.26 milyar dolara ulaşacağı öngörülüyor. 2015 sonuna kadar olan dönemi kapsayan bir projeksiyonu içeren araştırmaya göre 2015, aynı zamanda 2 milyar dolar barajının aşıldığı bir yıl olarak da kayıtlardaki yerini alacak.

Ancak, yine ABD bazlı bakıldığında, sektörün internet reklamcılığına gösterdiği ilginin, toplama oranla çok da değişmeyeceği tahminler arasında yer alıyor. 2009 sonunda tüm online reklam harcamaları arasında yüzde 4'lük bir paya sahip olan sektörün, 2 milyar dolar barajını aştığı yıl olan 2015'te sadece yüzde 0.2 puanlık bir artışla 4.2'lik bir paya ulaşabileceği tahmin ediliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder