1 Eylül 2011 Perşembe

Başarılı CEO’yu yüzünden tanı, ona göre yatırım yap


Yüz şekli ve başarı performanslarına bakılarak yapılan bir araştırma, geniş yüzlü CEO’ların daha başarılı olduğunu ortaya koydu. Geniş yüzlü CEO’ların başarısının sırrı ise daha yüksek testosterona sahip olmaları. Araştırmanın sonucunda yatırımcılara, “Şirkete para yatırmadan CEO’nun yüzüne bakın” deniliyor.

/_np/9608/14279608.jpg
Geniş yüzlü CEO’ların yönettiği şirketlerin, uzun yüzlü CEO’lara göre mali olarak daha iyi performans gösterdiği belirtiliyor. Geniş yüzlü erkeklerin daha yüksek testosteron oranlarına sahip olma eğilimi gösterdikleri için, daha yırtıcı olduklarını belirten araştırmacılar, bunun şirket performansı ve yüz şekli arasındaki tuhaf bağlantıyı açıklayabileceğini savunuyor.
Yatırım yapmadan yüzüne bakın
Alanının saygın yayınlarından biri olan Psychological Science dergisince yapılan araştırmada, CEO’ların yüz şekli ve mali performansları analiz edililirken, yatırımcılara da “Bir şirkete para yatırmadan önce yöneticisinin yüz şekline bakın” önerisinde bulunuldu. ABD’nin Milwaukee eyaletinde bulunan Wisconsin Üniversitesi’nden Elaine Wong ve meslektaşları, “Fortune 500” listesinden 55 şirketi incelediği araştırmanın ortaya koyduğu sonuç, boyuna kıyasla daha geniş surata sahip olan CEO’ların şirketleri, dar suratlılara göre çok daha iyi mali performans gösterdiği yönünde.
BP ve Shell örneği
Buna örnek olarak da, BP ve Shell verildi. Sonuçlar, BP’nin uzun yüz şekline sahip Tony Hayward liderliğinde debelendiği ve Meksika Körfezi’nde yaşanan petrol sızıntısından sonra görevi bıraktığı, rakibi Shell’in ise daha geniş yüzü olan Peter Voser döneminde iyi yönde ilerlediği kaydedildi.
Ekstra testosteron
Araştırmayı yapan Wong, geniş yüzlü adamların en hoş adamlar olmayabildiğine ve genelde diğerlerine göre daha az güvenilir olarak algılandıklarına dikkat çekerek, yüzlerinin altında yatan biyolojinin ise onlara diğerleriyle rekabette belirli avantajlar sağladığını savundu. Wong, geniş yüzlü buz hokeyi oyuncularının ceza sahasında daha çok vakit geçirdiklerinin ve savaştıklarının ortaya konduğunu, bunun da daha agresif olduklarına yönelik bir kanıt olduğunu belirtti. Onları daha güçlü hissettirenin ise ekstra testosteron olduğunu söyledi.
Uyumlu takım da etkili
Wong, “Bunların birçoğu olumsuz şeyler gibi görünse de, güç bazı olumlu etkiler de doğurabiliyor. Kendini güçlü hissedenler detaylara takılmaktansa genelde büyük resme bakabiliyor ve bir görevi tamamlıyabiliyor” diye konuştu. Wong, ayrıca yüz şeklinin mali performansla olan bağlantısının CEO’nun takımının daha uyumlu olduğu şirketlerde daha yoğun göze çarptığını belirtti. Yönetimin daha münakaşacı olduğu şirketlerde ise bu ilişki daha az belirgin çıktı. Araştırmada sadece erkek yöneticiler incelendi.
Başarılı CEO’yu yüzünden tanıAraştırmada geniş yüzlü ve başarılı CEO’lara örnek olarak Shell’in CEO’su Peter Voser (sağda) gösteriliyor. Başarız ince yüzlü CEO olarak da BP’den ayrılmak zorunda kalan Tony Hayvard (solda) örnek olarak veriliyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder